miercuri, august 08, 2012

Tarhon in otet si un drum la Biertan


Pana sa trecem la ciorba de cartofi cu tarhon, una din cele mai bune pe care le-am incercat atat in deplasare, cat si acasa, ma gandesc sa dau in vileag un secret: tarhonul pus pe iarna, in otet, tinut frumos in frigider. Mama face treaba asta o data la vreo doi ani. Sta perfect si gata pregatit pentru ciorbele de fasole, cartofiori cu smantana ori pur si simplu, langa o afumatura. In zonele sasesti e plina bucataria de parfum de tarhon. Am mancat o ciorba fabuloasa de fasole cu ciolan si tarhon in Biertan si una grozava de cartofi in Bran, asa ca sunt un mare fan al acestei bunatati de gradina. Imi place mult si proaspat, insa trebuie avuta mare grija cu cantitatea. Putin peste optim poate ruina o mancare buna.

Borcanelul asta il am de la mama, trebuie sa recunosc, si il primesc cu cea mai mare placere, dupa cum spuneam, cam la un an, doi. E un borcan de 370 in care s-au pus asa:

5 legaturi de tarhon proaspat, musai de la piata :) (aici grija mare, mai e o plata extrem de asemanatoare, insa fara acelasi parfum pe care "binevoitorii" o comercializeaza cu maxima nerusinare; nu-i stiu numele, dar n-oi uita veci legatura "decoy" ce am luat-o anul asta. Nu mai spun la nimeni ce Universitate am terminat :D)
sare si otet

Dupa ce spalam tarhonul, il luam frumusel de pe tulpini si il tocam, nu foarte marunt. Pe fundul borcanului punem doua lingurite de sare, apoi incepem sa punem tarhonul. la fiecare strat generos, cam cat o legatura, punem un strat de sare, tot a cate doua lingurite. Cand am terminat de asezat straturile, aducem si otetul, umpland frumos borcanul. Nu mai ramane decat sa inchidem bine borcanul si sa il pastram la rece, in frigider. Apoi studiem "piata" si trecem la gatit ciorbe zdravene cu aroma saseasca si planuim o escapada prin Medias. Sper sa va convinga evadarea noastra din iunie! Pe maine!...

Biserica fortificata din Biertan

 Urcarea
 Vedere de pe ziduri

 Turnuri ale fortificatiei


 Interiorul bisericii evanghelice


2 comentarii:

  1. Confirm :) Am luat si eu o sticluta de sticla cu tarhon in otet si cu sare. Da un gust foarte bun ciorbelor dar mai ales aleia de fasole boabe si ciolan. Mmmm :d

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No ma bucur ca impartasim aceleasi gusturi in materie de zemoase, asa ca, mai astept sustineri din astea cand te intorci din deplasari. Have fun!

      Ștergere