duminică, iulie 17, 2011

34. Supa de varza de Bruxelles

 
Bine v-am regasit!

De ceva vreme in coace fie nu am gatit, fie nu am avut timp sa transpun de pe farfurie in cuvinte retete noi, dar azi, la sfarsitul unei minivacante de zacut prin casa m-am incarcat cu energie pozitiva, cum ar spune cineva in Flower T, si am luat butonasele la mana pentru a mai aduce idei noi in unele bucatarii. Chiar daca a trebuit sa facem fata arsitei din zona cuptorului,  pofticiosii din noi, curajosi de altfel, au venit cu niste idei de vara, mai de pe la noi, mai de pe la europeni, in spiritul tematicii noastre. Stiu ca am promis un tort de ciocolata, asa ca inca ma documentez in privinta unui Dobos care sa ne faca cinste. Pana una-alta, am pregatit diverse alte lucruri, mai cu fructe, mai cu legume, sub forma de supe sau deserturi, gratinate sau proaspete.

Prin ce se remarca una dintre cele trei capitale ale Uniunii Europene, Bruxelles, pe harta noastra? Evident ca prin mugurii de varza ce ii poarta numele. Varza asta de Bruxelles e una din garniturile mele favorite. Folosesc atat proaspata (mai rar, ca la noi pana sa puna cineva in gradina…) cat si congelata. In general o facem sote langa o fripturica de porc sau sufleu cu branza la cuptor, insa de data asta, am invatat o reteta de supa-crema traditionala belgiana, eleganta, rafinata si gustoasa, mai altfel decat restul supelor. Are un gust “occidental”, de concediu, potrivit perioadei in care ne aflam. Daca vreti sa incercati “altceva”, va recomand cu drag supa asta. E usor de facut, mai buna decat o ciorba de varza obisnuita si pentru o seara eleganta va fi cu siguranta remarcata.

Pentru 4-5 portii, aveti nevoie de:

O punga varza de Bruxelles congelata (450 grame)
1 ceapa alba
2 linguri ulei de masline
1 cartof mare
1 smantana acra mare (300 grame)
1 galbenus
Sare, piper
½ lingurita praf de nucsoara
1.5 litri apa
1 cub gaina
2 fire mari de frunze de telina

1. Curatam si tocam marunt ceapa si o punem la calit in uleiul de masline. Cand devine sticloasa, adaugam varza congelata si cartoful curatat si taiat cubulete. Calim totul cam inca 5 minute, apoi turnam peste legume apa fierbinte.
2. Cand incepe sa fiarba, adaugam cubuletul de gaina si frunzele de telina intregi. Pe acestea le vom inlatura la sfarsit. Adaugam acum sare, cam o lingurita buna. Lasam sa fiarba totul, pana cand sunt moi cartofii. In momentul asta strecuram legumele, pastrand zeama in care au fiert, si pastrand separat vreo 6 muguri pentru ornat.
3. Cand legumele s-au racit, le pasam cu un blender, adaugand cate putin din zeama in care au fiert. In final, cu tot lichidul, vom obtine o supa crema potrivita.
4. Revenim cu oala pe foc, si o mai lasam sa dea un clocot, asta dupa ce am adaugat piper, sare daca mai e nevoie si nucsoara. Aroma va fi remarcabila!
5. Intr-un bol, amestecam bine smantana cu un galbenus. Adaugam peste ea un polonic de supa si omogenizam compozitia. Oprim focul si turnam smantana dizolvata in oala, amestecand cu grija, sa nu se taie.
6. Taiem in jumatati mugurii pastrati si ii adaugam in farfurii, servind supa cel mai bine cu crutoane sau paine prajita simpla. Un deliciu de supica, aromata si gustoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu