duminică, martie 18, 2012

Macaroane cu varza

 
Dupa o saptamana de groaza si multa mancare de la catering, am trecut azi din nou la aparat – ori aragaz, daca vreti :)… Am gatit ce am avut pfta de multa vreme in coace, chiar daca nu neaparat se potriveste meniul cu un pranz de duminica, sau cel putin cum ne-a invatat mama ca ar trebui sa arate o astfel de masa. Am facut macaroane / laste cu varza, grozav de bune, in spiritul postului, daca vreti si mai ales cu gustul copilariei si o amintire fierbinte a placintelor cu varza ale bunicii mele. Sunt simplu de facut si in general plac tuturor, asa ca va ies cam 4-6 portii din:

1.2 kg varza alba
1 ceapa alba
Putin ulei pt calit
Sare si piper
1 lingura otet
1 cana apa
250 g paste (lascute, macaroane, cam ce paste aveti in casa)

1. Fierbem pastele in multa apa cu sare, le scurgem si le lasam la o parte.
2. Curatam si tocam marunt ceapa, apoi curatam si taiem varza solzisori, ori patratele mititele. Punem ceapa si varza straturi intr-o oala mare unsa cu ulei. Saram fiecare strat (grija sa nu exagerati), adaugam o cana de apa, apoi punem varza la calit cam jumatate de ora, pana se inmoaie si e pe gustul nostru.
3. Cand e aproape gata varza adaugam piper negru macinat si putin otet daca va place (mie sincer imi place varza alba calita dulce, fara otet; otetul imi place numai daca e vorba de varza rosie).
4. Cand am calit bine varza, adaugam pastele scurse, amestecam bine si pranzul e gata! O masa ca pentru copii, gustoasa si numai buna pentru perioada asta… Maine pregatim niste gogosele delicioase, dulci si surprinzatoare, din racoroasa Islanda! Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu