marți, mai 31, 2011

27. Vlaai de capsuni, aproape ca in Olanda


 
Reteta asta am astepta sa o fac de prin februarie. Tarabele cu capsuni plini de aroma au facut sa ne potolim curiozitatea in ce priveste tarta asta cu fructe, insa au crescut regretul meu vis-à-vis de talentul meu in a decora produse de patiserie. Nu ne laudam deloc cu aspectul impletiturii mele si banuiesc ca nu voi incerca prea curand nici un Linzer Torta, dar a fost okay ca si antrenament. Nu mai zic de cutitul ondulat de care am uitat ca l-am luat pe bani frumosi si care acum zace in sertar asteptand urmatoarea prajitura. Cu toate astea, si in ciuda aspectului, tarta a fost bestiala! Merita sa o incercati! Nu necesita chiar atat de multa indemanare, ci doar rabdare la asezat fasiile de deasupra. In rest e aromata, cu un blat simplu si minunat (clar il vom folosi si la alte tarte!!!) iar de fructe, nu am cuvinte! Puteti inlocui capsunii cu piersici sau caise, insa acum, la inceput de vara, am mers pe reteta originala (cu foarte usoare adaptari la bucataria mea).

Ingrediente:

250 g faina
90 g unt
½ lingura drojdie uscata (aia e ½ plic)
2 ½ linguri zahar
1 zahar vanilat
un praf sare
100 ml lapte caldut
400 g capsuni
80 g zahar
2 linguri faina de malai
Zahar praf pentru decor

1. Incepem cu aluatul: amestecam faina cu drojdia uscata si o lasam asa cam 15 minute sa se activeze. Adaugam apoi zaharul, praful de sare, vanilia, untul si laptele caldut si incepem sa framantam. Cand am obtinut un aluat moale si usor, il pudram cu putina faina, acoperim vasul si il lasam sa se odihneasca in jur de 1 ora intr-un loc caldut si fara curenti de aer.
2. Dupa o ora, asezam aluatul pe o planseta de lucru, il mai framantam putin apoi il intindem cam de ½ cm grosime.
3. Ungem cu putin ulei o forma rotunda de tort si asezam foaia de aluat in ea. Pastram o mana buna de aluat ca sa alcatuim grilajul de deasupra. Tapetam si ½ din peretii vasului cu aluat, ca doar e tarta! Intre timp, incalzim cuptorul la 190 grade Celsius.
4. Pregatim umplutura: spala, curatam de codite si taiem felii capsunii. Adaugam zaharul amestecat cu lingurile de faina de malai si punem compozitia astfel obtinuta in tava cu aluat.
5. Intindem fasii de aluat si incercam sa le aranjam cat de frumos putem (eu mai am nevoie clar de antrenament) formand un grilaj deasupra prajiturii. O dam apoi la cuptor 35-maxim 40 de minute.
6. Cand tarta s-a racorit, o pudram cu zahar praf si gata! Un desert savuros, vesel si colorat in farfuria noastra!

Ce am gresit eu? 1. Pentru inceput, am pus prea multi capsuni (500 g in loc de 400); ai nostri sunt mult prea zemosi pentru reteta olandeza. In combinatie cu 100 de grame de zahar a iesit o umplutura ce a dus la panica la inceput (mult prea mult suc de fructe fierband in tava. 2. Din motive de panica am mai lasat 10 minute in plus tava in cuptor, crezand ca aluatul nu s-a copt dedesubt. Sunt de ajuns 35-40 de minute, dar daca aveti cuptor electric folositi in ultimele 10 minute programul care distribuie de jos caldura. 3. Pentru a avea un grilaj frumos, va recomand sa faceti cam 1+1/4 cantitate de aluat fata de ce am prezentat eu. 4. Puteti inlocui faina de malai cu gris. Eu zic ca e mai fin. 5. Daca nu ati mancat-o pe toata deja, incercati sa aveti rabdare! La ultima felie (atat doar a apucat sa se raceasca de tot la noi) ne-am dat seama ca rece se taie foarte usor, se intareste umplutura si are tinuta si deci e mai usor si elegant de servit. Noi nu am mai ajuns la partea cu eleganta :D!


Curaj, deci! Acum stiti ce greseli sa nu faceti, sau cel putin cum sa imbunatatiti tarta! La lucru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu