joi, mai 24, 2012

Salata de rosii… mai altfel


Sezonul salatelor e complet instalat. Cel putin al celor proaspete, mai de pe la noi. Asta a fost un mic dejun rapid pentru mine si care evident poate avea parte de o multime de imbunatatiri. Cum ar fi o felie de telemea?... Ori vocea lui Stefan Stan la radio in drum spre serviciu :D? Asta ca o paranteza la micul dejun, nimic mai mult. Pe langa o coloristica vesela si care inspira un dulceag “buna dimineata!”, salata asta aduce vitamine si proteine (sa nu imi ziceti de colesterol, ca ma supar!) numai bune pentru un inceput de zi delicios. Nu va trebuie decat putine chestii ce sunt sigura - deja le aveti cu siguranta in bucatarie:

2-3 rosii
1 ou fiert moale, 3-4 minute
Sare, piper, menta
Ulei de masline
1-2 lingurite otet balsamic

1. Spalam si taiem rosiile felii ori cubulete.
2. Fierbem un ou moale, cam 4 minute, il spargem si scoatem cu o lingurita din coaja, direct peste rosii.
3. Condimentam salata cu restul ingredientelor, punem o felie de paine neagra la prajit si ne pregatim pentru o noua zi solicitanta!

6 comentarii:

  1. Rosiile sunt turcesti, piperul si menta au prea mult colesterol, oul e stresat si painea e colorata. :))
    In rest reteta e faina, dar nu am incercat niciodata cu ou semifiert. O sa testez dar daca tot pun otet o sa pun si cateva feliute stravezii de usturoi si poate... dar nu mai spun ca tre' sa plec la bucatarie.
    Era sa uit, sarea nu-i de mare. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) foarte tare, Radu! cu usturoi clar trebuie sa fie bune rosiile, numai vezi ca ala e de China, suta-n mie! E buna daca lasi oul cat trebuie, sa fie mai moale, sa curga frumos, ca al meu asta din poza a mai prins 2 minute la foc si in tura aia s-a simtit diferenta... Sper sa ai sare de mare, ca altfel e rateu la sigur! Pofta!

      Ștergere
  2. N-ai nimerit ! Ala chinezesc e pentru musafiri.
    Usturoi am luat din rezervele personale (V.S.O.P.) din ala oltenesc, mic dar... azi e Inaltarea.
    Culmea, am gasit si ulei de masline de prima presa si am respectat reteta, 2 linguri (scurse cu grija din sticla ca sa nu mai ies prin ploaie)
    M-am uitat atent si la sare. Scrie sare mare de mare, sper c-am nimerit-o.
    Ouale au fost de rata ca au galbenusul mai cremos.
    Taina: am pus peste oua si o lingurita de mustar dulce.
    Ghinion, cat am scris s-a evaporat salata asa ca n-am scapat de ploaie. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca s-a evaporat, nu pot decat sa cred ca a fost o idee buna pentru o masa simpla. Imi place si "personal touch"-ul de mustar. Misto! Te mai astept sa imbunatatim idei!

      Ștergere
    2. Cu mare placere !
      Sper sa va vad si pe tine la mine pe blog!

      Ștergere