luni, noiembrie 18, 2013

Conopida la cuptor


De dimineata am simtit toamna asta in toata ceata ei. Am stat putin pe ganduri, apoi mi-am amintit de o gustare din seara trecuta, acasa la un bun prieten, de la care am plecat totusi grabiti, in ciuda evenimentului, caci BB nu a aprobat in niciun fel petrecerea. Mi-am amintit rapid de propria mea reteta de conopida la cuptor (una din multele variante pe care le tot fac), asa ca uite ce postam azi – o reteta simpla si rapida pentru o masa calda de toamna. Nu e nimic complicat legat de reteta asta; nu o fac tot timpul cu bechamel, ci mai mereu cu o combinatie de oua si cascaval ori tot soiul de branzeturi. Pentru tura asta am folosit asa:

½ conopida, asa cat sa facem doua portii
1 ou
4 linguri lapte
1 lingura faina
250 g Emmentaler
Sare si piper
Unt si pesmet

1. Timp de 10 minute oparim conopida in apa cu sare, apoi o scurgem si o asezam in vase termorezistente, frumos pregatite cu unt si pesmet.
2. Betm oul cu laptele, adaugam faina si ii dam o bataie buna cu telul sa nu ramana cocoloase, apoi adaugam cascavalul razuit fin. Ii dam cu sare si piper.
3. Peste conopida turnam compozitia de mai sus, mai presaram putin pemet si dam formele la cuptor cam o jumatate de ora, la foc bun, sau pana se rumeneste frumos mancarica. Merge bine si fara semineu, deci o recomand in zile racoroase…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu