miercuri, aprilie 13, 2011

Ciorbita de zarzavat cu fasolica verde conservata... asa, de post


Iar miercuri, iar o zi de post! Uf!... iar am ajuns in pana de idei, asta pana cand am descoperit ca am un cititor de care nu stiam pana acum si cu care nu am tinut legatura… Asta pentru ca oamenii trec prin foarte multe schimbari in timpul unei vieti: de la locuri de munca la prieteni, dar mai ales la relatii noi, atunci cand nu mai gasesc in cel de langa idealul sau iluzia pe care o asteptau. Dar sa nu deviez prea mult. Ce legatura au toate astea cu blogul? Pai daca tot am un cititor, hai sa mai fac si o mancarica. Se pare ca merita, pana la urma! Ce am invatat eu de la unul din joburi? Un client castigat, un efort meritat! Ciorbita azi in cele din urma!

Va avertizez, imaginea nu e una din cele mai bune, dar savoarea va fi! Ma gandeam la inceput ca nu iese cine stie ce, dar mi-am dovedit ca niste legume simple bine combinate pot avea ca rezultat un gust de pomina.

1 ceapa alba
3 morcovi potriviti
3 radacini de patrunjel
1 pastarnac, asa mai sanatos. Merge si fara in lipsa…
½ telina medie
Ulei de masline pentru calit. Da aroma fructata mai buna. Merge si de floare in schimb 
2 l apa
Suc de la ½ lamaie sau otet, sau otet de pe ardei iuti conservati. Din asta mai folosesc eu la ciorbe
3 cartofi nu foarte mari
2 linguri vegeta
Sare daca mai trebuie
1 lingura pasta de ardei. Eu folosesc aici din aceea adevarata, de la mama lor, ungureasca. Piros Arany, de la Univer
1 borcan de 800 gr fasole alba pastai

1. Tocati marunt ceapa si razaliti pe razatoarea mare morcovii, telina, patrunjelul si pastarnacul. Punem ceva ulei de masline si dam la foc mic totul la calit, intr-o oala medie, pana ce zarzavatul se inmoaie. Amestecati des, ca de nu se prind de oala si arse nu mai au gustul asteptat.
2. In acest moment, cam dupa 10 minute bune deci, turnam cei 2 litri de apa, de preferat fierbinte, amestecam bine si lasam sa dea in clocot. Adaugam apoi vegeta.
3. Cand zarzavatul e aproape fiert, adaugam cartofii curatati si taiati cubulete potrivite. Stoarcem si zema de lamaie, dupa gust, cat de acra vrem ciorbita, sau cat de inspirati suntem.
4. Cand si cartofii sunt gata, cam in 10-15 min maxim, adaugam fasolea stoarsa si lingura de pasta de ardei. Mai lasam sa dea un clocot. Supa asta merge de minune pentru un post catolic, adica daca mai punem in farfurii 1 lingura buna de smantana. Sa te lingi pe degete!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu