joi, aprilie 21, 2011

Frigarui din piept de pui, cu ardei si ceapa

 
Din ce am studiat si eu legat de tematica blogului, zice-se ca frigaruile ar fi printre mancarurile traditionale romanesti. Nu stiam treaba asta pana acum, dar sincer nu sunt 100% convinsa. Din cate stiu grecii fac o treaba foarte buna legata de frigarui, iar la vecinii unguri am mancat cateva chiar aromate si mai mult decat delicioase. Asa ca, eu nu le voi incadra in eticheta Romania, ci le voi lasa cu titlul de farfurie internationala.

Eu am incercat reteta asta atat cu carnita de porc, muschiulet, cat si cu piept de pui. Mi s-au parut mai fragede cele din urma, si deci le recomand pe cele de pui. Eu am pregatit pentru o petrecere 20 de frigarui din 3 fileuri de piept de pui dezosat si fara piele. Faceti calcule dar va asigur ca un piept de pui ajunge pentru o masa ca lumea la 2-3 persoane.

Pentru o frigaruie aveti nevoie cam asa:
7-8 cubulete de carne, potrivite ca marime
7 bucati de ardei gras rosu, galben, verde, de care va place, si cat de colorate le vreti. Ardeii rosii, galbeni si portocalii vor fi dulci si asemanatori cu salata de ardei copti. Cel verde e putin mai amarui.
1 ceapa
Ulei de masline, zeama de lamaie, sare, piper, condimente de gril, boia, oregano pentru marinat
Ulei de masline pentru uns

1. Curatam, spalam, stergem si taiem cubulete carnea de pui. O punem intr-un bol. Pregatim un sos pentru marinat carnita, din cantitati ceva mai mari daca aveti mai multe frigarui de facut: 4 linguri de ulei de masline, oregano cam 1-2 lingurite, zeama de la ½ lamaie, sare, piper, boia, condimente gril. Sosul il turnam peste carne si o amestecam usor, sa nu strivim bucatelele de piept de pui. Tragem o folie de plastic peste vas si dam 1-2 ore carnea la frigider.
2. Dupa ce carnea a fost marinata, incepem sa pregatim frigaruile, alternand bucatele de carne, ardei gras si sferturi de ceapa. Daca le vreti mai grase, puteti pune, asa cum m-a sfatuit Alida, feliute de bacon. In Ungaria am mancat unele cu carne de porc si slaninuta si au fost foarte bune, dar acelea au mers doar calde. Reci nu au fost chiar asa bune.
3. Asezam tepusele pe gratarul cuptorului, asta dupa ce l-am unit cu o tava in care am pus cam 2 pahare de apa, ca sa pastreze carnea frageda si in care sa se scurga sucul de la carne. Cu o pensula pentru bucatarie ungem frigaruile cu putin ulei de masline. Vor fi mai aurii, iar legumele vor avea o aroma mai buna.
4. Cuptorul trebuie sa fie infierbantat. Folosim grilul cu ventilatie, la 200 grade Celsius si asezam tava la mijlocul cuptorului. Le lasam cam 40-max.45 minute, intorcandu-le pe cealalta parte dupa primele 20 de minute.
5. Le servim cu sos de maioneza si smantana sau cu o salata colorata de cruditati: morcovi, castraveti, rosii, ceapa verde, ridichi si porumb, cu un sos de ulei de seminte de struguri (neutru ca si gust), mustar Dijon (boabe), o lingurita de maioneza, zeama de lamaie, sare si multa buna dispozitie!
 


Un comentariu: