miercuri, iunie 15, 2011

10. ERDINGER DUNKEL


A wheat beer from the good old days
http://www.erdinger.de/en/products/products/dunkel.html#Information

Ei bine, nici varianta neagra din grau nu ne-a incantat. Daca prima varianta de la targ, Erdinger Champ, a fost lipsita de personalitate si dadea senzatia ca nu ii regasesti in nici un fel gustul, in cazul berii Dunkel fermentate direct in sticla, lucrurile stau altfel. Nu e deloc fada, in schimb nici buna nu e. As zice ca mult prea multa personalitate strica si indeparteaza consumatorul. Eu chiar sunt fana declarata a berilor brune si am avut mari asteptari in schimb berea astea a ramas in pahare pana dimineata. Partea si mai proasta a fost urmatoarea: la 8 dimineata spuma cafenie inca era in pahar de un deget!!!! Nu mi-a venit sa cred! Ceea ce strica berea asta, a fost, dupa parerea noastra, aciditatea mult prea ridicata. Nu am reusit efectiv sa terminam un pahar de bere din cauza “sifonului”. Efectiv e efervescenta, face o spuma inecacioasa in gura, de abia reusesti sa o inghiti.

Restul calitatilor palesc in fata defectului principal abia mentionat. Culoarea este un brun-spre negru, foarte inchisa, mata. Aroma e intensa de cereale, ca doar e din grau prajit, dar nu am simtit acel ceva caracteristic berilor brune, caramelul meu preferat. Oricum, la cat de inundati ne-am simtit de spuma, cam greu am mai fi putut distinge o aroma clara. Ca si date “tehnice”, am luat o sticla de 0.5 litri cu un mediu 5.6 % vol. si un pret destul de mare pentru ce ascunde, un 4.9 lei.

Nu mai insistam asupra acestei beri, ramanem deci la sortimentul Kristall, asta daca il vom gasi si pe la noi…

Un comentariu:

  1. Din pacate berea asta chiar m-a dezamagit, sper ca varianta blonda o sa fie mai buna...

    RăspundețiȘtergere