duminică, noiembrie 20, 2011

Salata speciala de sfecla rosie

 
I-am spus speciala pentru ca numai cand o vezi deja stii ca e altceva :). Asta pe de o parte. Pe de alta, nu imi apartine si aveam parte de ea in copilarie doar la ziua unei prietene (te salut,  Dana C.!), cand mama ei punea pe masa fel de fel de specialitati. Ai mei nu erau incantati de soiul asta de salata, insa cum anii trec, la fel se mai schimba si din obiceiuri, asta daca vorbim de oameni deschisi la noutati si curiosi din fire, asa cum sunt parintii mei. Tragand linie la tot ce am spus, salata asta e grozava si ma bucur ca mi-am amintit de ea. Daca sunteti gata de ceva nou si savuros, dulce-acrisor langa friptura casei (pe asta stiu sigur ca toti o aveti, asa ca la asta nu ma bag), salata asta va face ravagii printre invitati. Stiu ca are o coloristica ciudata pentru o garnitura, insa va asigur ca e chiar gustoasa.

Pentru doua portii aveti nevoie de salata obisnuita de sfecla rosie, cea pe care am mentionat-o la borsul de vita din Belarus. Cam 6 linguri bune, scurse de zeama o sa ajunga pentru doua persoane, ca si garnitura, cum spuneam, langa o friptura de porc si eventual un piure de cartofi. Va mai trebuie:

3 castraveciori in otet, nu foarte mari, taiati rondele sau cubulete
½ ceapa alba crocanta taiata Julien
1 lingura maioneza
1 lingura smantana grasa

Nu mai trebuie decat sa amestecati toate astea si sa le asezati frumos langa o friptura. Merge salata asta si la o petrecere, pe langa altele, mai ales daca aveti si niste frigarui de purcel. O sa fie nostima pana cand o incearca primul invitat, ca dupa nu mai ramane nimic din ea! Grozava si draguta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu