duminică, martie 04, 2012

Pricomigdale Juci Mama

 
Imi tot bateam capul sa imi amintesc ce desert sau reteta am facut zilele trecute si care imi scapa. Aveam convingerea ca am gatit ceva dulce, dar postarea ia-o de unde nu-i! Asta pana cand am trecut azi la treburile de weekend gen recensamantul camarii, ordine in balcon si strans de prin bucatarie, cand am dat in cuptor de doua tavi tapetate cu hartie de copt cu urme lasate de niste discuri dulcege si miez de nuca. Asta a fost momentul in care a sclipit si la mine beculetul ca la verificarea inregistrarilor contabile din Mentor! Erau Pricomigdalele lui Juci Mama, matusa bunicii mele, puse la incercare weekendul trecut la concurenta cu tarta adusa de doi buni prieteni. Mi-au rezultat cam 28-30 de rotocoale dulci si numai bune de rontait la un joc. Am mers pe varianta clasica din caietul matusii, fara adaosuri de arome, asa ca uite reteta noastra, veche de vreo 40 de ani:

3 albusuri
250 g zahar pudra
250 g nuca macinata

1. Batem albusurile spuma cu un praf de sare, nu prea tare, apoi incepem sa adaugam zaharul praf in ploaie, batand in continuare spuma. Dureaza ceva timp pana obtinem o spuma tare si consistenta.
2. Cand e gata spuma de albus si zahar, adaugam nuca macinata fin, amestecand cu grija sa nu se lase compozitia.
3. Pe hartei de copt punem gramajoare cu o lingura. Grija sa lasati spatiu intre ele.
4. Coacem pricomigdalele in cuptor preincalzit la foc mic (vreo 135-140 grade Celsius) cam 60-80 de minute in functie de cuptor, pana cand sunt facute si in interior si nu sunt lipicioase. Cam astea sunt fursecurile mele preferate. Merg la cafea, ceai ori discutii vesele la o sueta…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu