duminică, aprilie 01, 2012

63. Peste andaluz in crusta de sare – Jamie Oliver

 
 
Pentru ca azi e mare sarbatoare in lumea catolica, am pregatit un peste de toata frumusetea gustului, asa cum am vazut ca stie Jamie Oliver sa faca, invatand si el metoda folosita in Andaluzia. O comunitate autonoma formata in 1981, Andaluzia e formata din 8 provincii cu capitala la Sevilla, are iesire la mare, largi plantatii de maslini si vecinatate cu Portugalia, asa ca pestele si maslinele nu prea au cum sa lipseasca din meniul zilnic al localnicilor. 

Am mai auzit de peste in crusta de sare si chiar de peste in stil andaluz in crusta asta, insa am vazut diferite metode de a gati un astfel de pestisor, insa cel pe care il incercam aici mi s-a parut cel mai usor, pentru neprofesionisti si in plus cel mai aromat. Exista o varianta in carea sarea e cuprinsa intr-o spuma densa de albus, insa nu e atat de aromat pestele la final. La ierburi aromatice folosite este o paleta intreaga pe care o puteti folosi, insa va recomand mai mult cimbrul. Rozmarinul mi s-a parut ca nu are ca cauta aici, insa Cristi a constatat ca in cantitate foarte mica nu strica gustul pestelui. Evident ca un peste de apa sarata e cel folosit in reteta asta in Andaluzia, dar noi am avut pastrav si sincer a meritat incercarea si cu un asemenea peste, fiind grozav gatit in crusta sarata. Mancarea merge rapid, nu va ia nici jumatate de ora sa o pregatiti, iar salata in stil spaniol pregatita conform retetei lui Jamie ii da un gust si o textura aparte intregii farfurii. Am gasit combinatia extrem de interesanta, asa ca iata ce ne-a iesit:

Pentru 2 persoane

2 pesti eviscerati (pastrav am avut noi)
2 kg sare dura (de mare am avut, de mare am folosit)
1 albus
4 pumni de apa
1 legatura cimbru proaspat

Salata:
8 ardei grasi copti
½ castravete mare
Un pumn de masline verzi
½ legatura patrunjel verde
Putina zeama de lamaie
Sare daca mai aveti nevoie
Ulei de masline

1. Spalam si curatam bine pestele, il stergem apoi de apa si ii umplem burtica eviscerata cu ½ legatura de verdeata aromata, cum ar fi cimbrul. O ramurica de rozmarin poate si ea sa aiba loc, dar nu mai mult de atat.
2. Cuptorul trebuie sa fie incins la 200-205 grade Celsius, musai.
3. Amestecam sarea dura cu putina apa si un albus de ou. Intr-o tava tapetata cu hartie de copt sau folie de aluminiu punem jumatate din cantitatea de sare. Asezam apoi pestii umpluti cu verdeata, apoi ii acoperim cu restul de sare. Punem o folie de aluminiu sau hartie de copt deasupra, fixata cu scobitori si dam pestele la cuptor 20 de minute. Nu mai mult, ca devine prea patruns.
4. Pregatim salata: taiem fasii ardeii copti, feliute castravetele verde, adaugam maslinele si patrunjelul tocat, apoi asezonam cu zeama de lamaie si ulei de masline. Merge si un sos de usturoi din 3 catei mari pisati amestecati ca pentru maioneza cu vreo 70 ml de ulei de masline, asta asa, ca sa imbaiem pestele in farfurie.
5. Cand au trecut cele 20 de minute, scoatem tava din cuptor si cu o lingura spargem cu grija crusta. Sarea se va curata frumos de pe pielea pastravului si nu veti avea probleme. Cu partea de sus curatata, nu va ramane decat sa il ridicati frumos cu o paleta de pe patul de sare. Aveti ca rezultat un peste grozav de aromat, patruns si cu carnea sarata perfect. Multa pofta sa aveti azi, in zi de sarbatoare!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu