duminică, martie 27, 2011

9. Pui a la Italy (Nastro Azzurro) cu lamaie, usturoi si rozmarin…


Despre Italia am putea vorbi la nesfarsit, dar asta intr-o alta zi, poate chiar si cu detalii foto. Deoarece azi avem degustare de prajitura, voi trece direct la subiect, cu promisiunea sa revin mai pe larg in jurnalul de calatorie cu impresii despre fratii nostri italieni, la publicarea unei retete ce mie mi s-a parut fabuloasa, dar asta, mai in colo.

Gatim deci pui in stil italian. O minunatie de fripturica, si asta nu o spun doar eu; Cami a golit farfuria, lucru ce nu ii sta in caracter in mod obisnuit.

1 pui impartit in 4 bucati pt servit sau 10-12 pulpe inferioare, sau 4-6 superioare. Ca idée, pui sa fie!
5 linguri ulei, de preferat de masline
5 linguri suc de lamaie
coaja rasa de la o jumatate de lamaie mare sau una mica intreaga
5-6 catei de usturoi
3 ramurele de rozmarin proaspat
Sare, piper

1. Spalam si curatam bine de tot carnea de pui, orice parte a bietei pasari o fi ea. O saram si o piperam.
2. Intr-un castron amestecam uleiul, sucul de lamaie, coaja de lamaie, usuroiul taiat in jumatati si rozmarinul tocat.
3. Tavalim bucatile de pui intr-o tava in care am turnat vinegreta, sa se unga bine carnita cu toate mirodeniile, tragem o folie de plastic peste tava si lasam totul la marinat cam 2 ore. Da… e nevoie de rabdare la reteta asta.
4. Scoatem tava din frigider si o dam la cuptorul preincalzit la 190-200 grade Celsius, pe un raft inferior, 2 as zice eu si lasam pana ce puiutul devine fraged. Asta va fi cam 60-70 minute. Rezultatul: o carne foarte frageda si incredibil de aromata!
5. Puiul de Italy merge foarte bine cu o salata de cartofi fierti in coaja cu vinegreta simpla (apa, sare, zahar si otet, toate dupa gust), putin ulei si masline. Pentru Dani si Cami, fara ultimele… More for meeee!...


Un comentariu:

  1. Am incercat reteta si o iesit foarte buna! Pe cartofi am pus un pic de boia si or iesit buni de numa. Interesant ca reteta merge si cu un vin rosu ca Zinfandel.

    RăspundețiȘtergere