joi, aprilie 28, 2011

18. Beurre compose sau un fel de crema de unt si miresme

Daca tot am scris chestii siropoase despre primavara, mi-a venit si pofta de mancare asa ca am dat o fuga pana in gradina de la etajul 5 pentru ceva deosebit! Mi-am amintit de una din retetele preferatei mele, Laura Calder (Cali, sa nu ma uiti!), asta pentru ca m-a inspirat primavara, nu astenia ce vine in general la pachet cu anotimpul. Vitamine, deci!

Crema asta de unt va v-a surprinde  in mod cert! Merge unsa pe paine (cum imi place mie), sau rulata in folie de plastic, data la frigider si taiata apoi rondele pe un pastrav la cuptor sau pe o fripturica de purcel. Oricum, pe langa o culoare vie, are o mireasma grozava! Untul asta poate fi compus cu o gramada de alte chestii: crema de hrean, rosii uscate in ulei si multe altele.

Pentru o jumatate de pachet de unt am folosit putin cimbru verde, cateva fire de arpagic (ambele productie proprie la ghiveciul din balcon) si patrunjel verde. Cantitatile din imagine. Voi puneti cate vreti, iar daca aveti asmatui (patrunjel cret), va fi si mai aromat untul compus. Daca nu aveti arpagic, un fir de la o ceapa verde e numai bun. Iar daca nici cimbru verde nu creste in balcoanele voastre, merge si un oregano uscat din borcanel. In plus mie imi place sa mai pun un praf de piper… un pic de iuteala nu strica!

Metoda? Aducem untul la temperatura camerei, il omogenizam cu piperul si verdeturile tocate si gata! Sare nu punem decat dupa ce l-am uns pe paine, altfel la untul din comertul nostru ramanem cu o balta de apa! Nu trebuie nici amestecat mult, doar incorporate verdeturile cu grija, cu o furculita. Daca mai puneti pe felia de paine niste rosii, o sa va treziti in gradina bunicii, negresit!

Si sa nu uit: ce bem langa? O limonada cu suc de caise (suna ciudat?...) facuta cu ce a ramas in urma brioselor (daca tot am avut compot…):

Limonada cu caise
Zeama de la 1 lamaie mare
6 linguri zahar
200 ml compot caise
50 ml rom
apa rece pana la 1 litru

Merge, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu