luni, mai 16, 2011

Snitele speciale: in cocos, susan si pesmet!


In general, oamenii sunt reticenti la noutatile culinare! Si asta numai pentru ca obisnuinta noastra ne spune ca unele lucruri cu care am crescut nu trebuie sa se schimbe niciodata. Eu zic ca omul cat traieste invata, iar curiozitatea de cele mai multe ori primeaza in lumea culinara. “Snitel in cocos! Eu nu incerc… “ dupa care… “astea cum le-ai mai facut?” si dupa… “mai ai?...” Chiar imi sunt dragi oamenii astia, deschisi la nou, usor de stimulat dpdv gastronomic si mai ales curajosi in fata farfuriilor mele, ca doar nu i-a dat pe ei gata o felie de carne, fie ea si tavalita in cocos! Concluzia: “daca e bal, bal sa fie, dar mai adu din alea in cocos si susan” :D! Mami, merci de idee!

Snitel in cocos
 
Snitel in pesmet

Snitel in pesmet si susan


Ingrediente:

O bucata mare de cotlet de porc fara os (mie mi-au iesit 11 felii taiate cam de 1 deget, deci cantitatile ce urmeaza se refera la proportia asta)
3 oua
4-5 linguri lapte
3-4 linguri de faina
Faina pentru pudrat carnea
Pesmet (cam 1 cana jumate)
Cocos, 3-4 linguri (am incercat 2 felii de carne)
O punguta mica de seminte de susan
Sare si piper
Ulei pentru prajit

1. Spalam carnea, o stergem bine, o curatam de pielita si grasime, apoi o feliem. Batem bine feliile sa le intindem, pe ambele parti. Feliile le saram si piperam apoi, pe ambele parti.
2. Intr-un castron batem ouale cu sare, lapte apoi cu un tel, adaugand faina. Grija la cocolosi!
3. Pregatim farfurii cu faina, pesmet, pesmet amestecat cu susan, si o farfurie cu cocos.
4. Incingem uleiul, apoi reducem focul la minim.
5. Feliile de carne batute si condimentate le tavalim prin faina, apoi le scuturam pentru a inlatura surplusul. Pe rand apoi le scufundam bine in amestecul de oua, scurgand surplusul de peretii castronului. Imediat dupa, asezam feliile usor, pe ambele parti, in hainuta pe care vrem sa o poarte: pesmet simplu, pesmet amestecat cu mult susan sau doar cocos. Apoi in ulei cu ele! Le prajim pe fiecare parte o singura data, pana cand devin aurii. Se prajesc relativ repede, asta pentru ca e purcel, nu vita, si in plus pentru ca e batuta carnea. Important e sa prajiti felii de acelasi fel intr-o tigaie. Nu combinati si susan si cocos. Fiecare pe rand, ca e mai bine. Un  piure de cartofi langa si o salata de varza proaspata, si oaspetii vor fi incantati! Ai nostri au fost! Cristi a fost sceptic in privinta celor cu cocos, dar cand am intins masa, am constatat ca au disparut primele de pe platou!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu