marți, iunie 28, 2011

Salata “Alida”

 
Salata asta am dichisit-o intr-o seara la o poveste cu o foarte buna prietena, toamna trecuta cred, si de atunci e frecvent in meniul nostru. E o combinatie usor de realizat, printre salatele mele favorite, hranitoare si perfecta pentru servit musafiri in graba. I-am dat numele invitatei mele pentru a nu ma mai chinui cu explicatii privind continutul in dezbaterile culinare cu bunul meu coleg de apartament si in plus de asta, Alida noastra e o amatoare declarata a salatelor. Si pentru ca am mai spus ca nu fac diferenta intre cele doua prietene, promit cat de curand sa nascocesc si o salata potrivita Oanei. Pana atunci, va sugerez reteta asta de salata, nu ca m-as lauda, insa chiar e una reusita! Pentru doua fete flamande, aveti nevoie de:

1 conserva de amestec de fasole si naut pentru salate
1 rosie mare
2 castraveti
1 conserva mica de porumb
1 ardei
¼ ceapa alba, mare si crocanta
2 linguri ulei de masline sau samburi de struguri, in functie de preferinte
Putina sare de mare
O felie de lamaie, pt zeama ei, cam 1 lingura buna
1 lingurita cu varf de maioneza
2 lingurite de iaurt
Un praf de ierburi de Provence, oregano sau mai nou am descoperit ca merge minunat cu menta
 

1. Spalati legumele crude si feliati-le.
2. Asezati-le intr-un bol cu cele doua conserve de boabe, apoi aplicati un praf de sare si restul de condimente uscate.
3. Pregatiti sosul, amestecand bine uleiul, zeama de lamaie, maioneza si iaurtul (eventual o idee de mustar de Dijon) si turnati-l peste salata. O minune de vara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu