joi, iunie 23, 2011

Cosmopolitan vs. Margarita

M-am hotarat! Lansez o competitie: punem la bataie doua din cele mai cunoscute, memorabile (daca se rezista dupa) si provocatoare (asta atat inainte cat si dupa) cocktailuri - Cosmopolitan si Margarita. Una dintre bauturi e favorita mea, dar sunt curioasa care e a voastra! Daca nu aveti de gand sa investiti acasa in prepararea lor, va provoc la o iesire in oras si o testare pe o terasa umbrita si racoroasa. Ce se castiga? Pe langa multa distractie pe marginea paharelor si experienta intr-ale "combinatiilor", promisiunea de a pregati un tort de ciocolata, daca dupa 10 zile voturile cad in favoarea Cosmopolitanului sau un tort de fructe, asta daca invigantoare e desemnata (si eu banuiesc ca va fi), Margarita (nu ca as vrea sa influentez juriul...). Deci vodka vs. tequila! Dupa mai multe incercari, declar ca si optime (dpdv al casei V) urmatoarele retete, pentru cate un pahar:

Cosmopolitan


45 ml vodka
30 ml triplu sec
15 ml zeama de lamaie
15 ml cranberry juice
coaja de lamaie
gheata

Aveti nevoie de shaker in care construiti cocktailul: peste gheata (4-5 cuburi) turnati alcoolul, scuturati bine, apoi strecurati intr-un pahar care a stat cateva minute bune la frigider. Garnisiti in final cu o coaja de lamaie.
Margarita

50 ml tequila (am gasit una bestiala in Auchan, Olmeca ii spune, o tequila alba premiata de exceptie, cu o aroma ce m-a impresionat)
25 ml triplu sec
25 ml zeama de limeta
gheta (4-5 cuburi)
o felie de limeta
sare

1. Alunecati cu o felie de limeta pe marginea unui pahar Martini. Scufundati apoi marginea de pahar in sare de mare. Asta e optional. Mie sincer imi place bautura asta grozav de mult, dar o prefer fara sare. Initial a aparut ca o moda introdusa de barmanii care mascau gustul unei tequila de slaba calitate, asa ca eu ma lipsesc in general de ea. "Eticheta" solicita cu toate astea paharul astfel pregatit.
2. In shaker amestecati lichidele cu gheata, apoi scuturati bine, strecurati in pahar Margarita voastra, iar in final ornati paharul cu o felie vesela de limeta. O placere!

Nu imi voi tine respiratia timp de 10 zile (pana in data de 3 iulie) , insa asa, de fun, sper ca cei 2-3 cititori pe care ii am sa isi dea cu parerea, musai dupa ce "s-au lupatat" vitejeste cu cate un pahar, poate doua, trei...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu