joi, iulie 21, 2011

Legume cu iz asiatic

 
Azi va dam o idee de mancare in stil asiatic, pe baza de legume, evident asezate frumos pe un munte de orez, asta pentru ca Europa a cam fugit de mine zilele astea. Pana mai fierbe si o ciorbita deasa de legume, profit si eu pentru a mai da in vileag una-alta de prin bucataria noastra. Nu de alta, dar acum sunt la dovlecei tineri pe piata, intr-o veselie, cel putin pe la noi prin Cluj. Am preparat o masa usoara, aromata de numai, cu parfum de tari straine pe care o recomand oricarui amator de curry. Nu am folosit alte sosuri de cat cel cu aroma in discutie. Mai punem noi sos de soia cand ne chinuie talentul in bucatarie, dar asta mie mi se pare ca merge mai bine la preparate cu carne, asa ca de data aceasta l-am lasat la o parte. Am mancat doi din felul asta si ne-am declarat foarte multumiti, mai ales ca al meu coleg de apartament e cu totul impotriva dovleceilor in mod obisnuit. O punguta de orez ajunge numai bine pentru doua portii, asa ca, va invit sa gatiti si voi, acum ca proportiile sunt pregatite!

Ingrediente pentru doi, deci:

1 ceapa mare
1 morcov
1 dovlecel
1 zucchini
1 conserva rosii cubulete Cirio
Sare, piper
2 lingurite zahar
3 linguri sos curry de la Kuner (sau 2 lingurite praf)
1 punguta orez (125 g) Riso Scotti
2 linguri ulei de masline

1. Pentru inceput, punem la fiert in multa apa cu sare, o punguta de orez. Eu cel putin asa stiu ca nu ratez o cina cu un orez lipicios. Dupa 15-16 minute de fiert, scurgem punguta si o lasam sa se racoreasca, abia apoi o desfacem pentru a portiona orezul in farfurii.
2. Curatam legumele si le spalam bine. Ceapa o taiem Julien, la fel si morcovul, in fasiute subtiri, si le punem la prajit in uleiul de masline, cat sa se inmoaie ceapa. Cand e gata ceapa, presaram zaharul in tigaie si mai lasam cam un minut legumele pe foc.
3. Cand ceapa e caramelizata, adaugam dovleceii taiati rondele (jumatati), si lasam totul pe foc 3-4 minute, sa ii avem crocanti, apoi adaugam rapid conserva de rosii. Lasam sa dea totul un clocot, adaugam sare si piper dupa gust, pasta de curry si cam atat… lasam sa mai dea un clocot sa se intrepatrunda aromele, apoi servim sosul fierbinte peste orezul fiert simplu din bolurile pregatite. Gata cina! Colorata, parfumata si mai ales un deliciu pentru amatorii genului!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu