sâmbătă, iulie 02, 2011

Supa-crema de mazare – o bunatate!

 
In ultima vreme, pe langa faptul ca nu am gatit mare lucru, nici supe nu am facut, desi la noi in casa o ciorba e binevenita oricand. In concluzie m-am autosesizat si am gatit, in sfarsit, preferata mea, cea mai buna, aromata si racoroasa supica din lume! E o supa crema foarte usor de facut, are arome combinate minunate, iar crutoanele cu putin ulei de masline o completeaza intr-un mod care cu siguranta lasa gura apa oricarui iubitor de supe, fie ele obisnuite sau creme. O sa trec direct la subiect, asa mai in graba, ca doar toata viata asta e mai nou un maraton.

Pentru 4 portii aveti nevoie de:

400 g mazare boabe congelata
1 ceapa
1 morcov mare
1 telina mica
2 linguri ulei de masline
1 cub de gaina
1 lingurita sare
2 lingurite menta
1 lingurita oregano
Putin cimbrisor, numai daca aveti proaspat. Cel uscat nu prea mi-a placut…
2 litri apa

1. Curatam legumele, taiem ceapa marunt si razalim, pe razatoarea mare, morcovul si telina.
2. Punem la calit legumele in uleiul de masline, pana se inmoaie bine morcovul, dupa care stingem sote-ul de legume cu cca. 1.5-2 litri apa. Recomand de data asta uleiul de masline. E mai bun si da o aroma fructata supei.
3. Cand apa da in clocot, punem mazarea congelata si cubul de pui. Lasam supa sa fiarba sub capac, pana cand sunt fierte toate legumele. In momentul asta, o strecuram, pastrand zeama in care s-a fiert mazarea si lasam sa se raceasca totul.
4. Cand legumele nu mai sunt prea fierbinti, le pasam cu un blender, adaugand in el cate un polonic de zeama. Daca le fierbem in 2 litri de apa, e posibil ca in final cam ½ litru sa ramana nefolosit.  Eu cam asa patesc. Crema de legume o punem tot in oala in care au fiert acestea, adaugand acum sarea si restul de condimente. O repunem pe foc amestecand sa nu se prinda, cam 5 minute, cat sa dea un clocot, sa se imbine aromele. De servit o servim cu multe crutoane proaspete, si evident cu o pofta mare de tot pentru o supa de vara mai aromata ca oricare alta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu