vineri, septembrie 16, 2011

40. Zwiebelkuchen – o minunata tarta germana cu ceapa

 
Daca tocmai va gandeati la o relatie esuata, la vara care se scurge incet spre o toamna ploioasa ori la cursul actual al francului elvetian comparativ cu cel de la data semnarii unui contract  – atunci va anunt ca ati nimerit numai bine pe blogul asta! Tocmai pregatim o tarta minunata, rustica, plina de ceapa tocata, asa ca lacrimile din bucatarie vor avea o acoperire numai buna! Tarta asta e grozava! Nici nu stiu cum mi-a placut mai mult – rece sau calda. In orice caz, unsa cu un ketchup de casa e o desfatare a simturilor. Am hotarat ca de acum, la petrecerile noastre sa o includem musai in meniu la capitolul aperitive reci. De multa vreme era in planurile mele si in sfarsit, cu putina vointa am trecut la actiune, eliberand o gramada de toxine prin siroaiele de lacrimi din timpul procesului de fabricatie. Ma mai laud cu o chestie: tarta cu ceapa mi-a dat ocazia si sa folosesc ceea ce al treilea prim salariu mi-a adus (fiecare cu slabiciunile lui – la primele doua au fost bijuterii, acu’…), si anume o tava pentru astfel de tarte! Am inaugurat-o si pe asta si deci satisfactia a fost pe masura asteptarilor mele!

O tava mare rotunda de placinta cu ceapa obtineti din urmatoarele:

1 ¾ cani faina alba
Un praf sare
3 linguri apa rece
1 pachet unt
4 cepe mari de tot
150 g piept de porc afumat  sau bacon sau kaiser sau ceva de genul asta
2 oua
250 smantana grasa
100 g cas razalit marunt
Sare si piper pentru umplutura
3 linguri ulei de masline

1. Pregatim intai blatul pentru tarta: framantam bine faina cu sarea, apa rece si ¾ pachet de unt. Il punem intr-o folie de plastic si il lasam la frigider pana cand e gata si umplutura.
2. Incepe chinul – curatam si taiem ceapa fasii subtiri, apoi o punem la prajit in sfertul de pachet de unt ramas. Nu uitam sa il stropim cu 2 linguri de ulei de masline, sa nu il ardem. Amestecam ceapa pana cand se inmoaie si devine sticloasa, dar nu caramelizata. Pentru asta va sta suficient la cuptor.
3. Separat, intr-o lingura de ulei de masline prajim bine kaiserul taiat fasii subtiri (asta am avut, asta am folosit). Il scurgem apoi pe un prosop de hartie, sa nu balteasca in grasime, apoi il punem peste ceapa calita si luata deja de pe foc.
4. Batem bine ouale apoi cu sare si piper, amestecam totul cu smantana si adaugam casul razalit fin.
5. Intindem aluatul si il punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Ii ridicam si un mic guler pentru umplutura. Pregatim cuptorul la 200 grade Celsius.
6. Acum punem amestecul de oua peste ceapa si kaiser, le amestecam bine si le turnam peste aluatul pregatit in tava. Tarta sta la cuptor cam 70 de minute, in ultimele 20 puteti seta cuptorul sa distribuie caldura de jos doar. Pentru un cuptor pe gaz timpul va fi sigur mai scurt. Nemtii mananca tarta asta langa un pahar de must sau vin tanar, fiind o mancare cu traditie. Merita incercata! Macar pentru savoarea din bucatarie sau ca o scuza pentru un pahar de vin in plus!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu