marți, septembrie 06, 2011

File de curcan si legume aromate la gratar

 
In ultima excursie a fost inevitabila si o drumetie pana in Ikea mea de vis, a carei fana declarata sunt. Si cam ce ne lipsea de pe acolo? O Grilla, tigaie gratar, care ajunsi acasa, evident ca nu a dezamagit! O recomand tuturor: e asa cum trebuie sa fie, o iubesc si nu vreau sa ma mai despart de ea niciodata!

http://www.ikea.ro/product/show/code/50055085

Initial, planul meu facea referire doar la o serie de legume care ar fi putut inaugura celebra tigaie (celebra poate in lumea mea…). Insa in drum spre casa, gandul mi-a fugit la eroul care a facut posibil drumul pana Mecca mea comerciala, asa ca m-am oprit in magazinul din zona in care imi patrec 6 ore pe zi saptamanal si doua weekenduri de vis pe luna, in cautarea a ceva ce nu am mai gatit: file de piept de curcan (de la Penes Curcanul). Si bine am facut! Au marfa chiar proaspata si am convenit cu Cristi, ca de acum gratarele din piept de pasare sa fie de acum doar cu aroma de curcan. Si in plus, se mai bucura asa si el de tigaia magica, nu doar amatoarea de chestii slabe (gen legume…) din mine.

Am avut parte de o masa eleganta si sanatoasa as zice eu si din cantitatile astea am fi saturat inca o echipa de 2:

1 file de piept de curcan
Condimente pentru pasare grill
Ulei de masline, pentru uns tigaia
Piper
1 vanata mica
1 zuchini
1 ardei
1 morcov
Un praf de cimbru pentru dovlecel, unul de rozmarin pentru vanata si unul de menta pentru morcov
Putina sare pentru legume
1 limeta

1. Spalam si stergem bine de apa pieptul de curcan. Il feliem si batem putin carnea, apoi o condimentam cu condimente pentru grill. Punem astfel feliile la frigider, sa patrunda aroma in carne, pana cand terminam legumele.
2. Spalam legumele si trecem la feliat: vanata rondele (pastram coaja), dovlecelul fasii cam de 1 cm (tot cu coaja), morcovul in doua, apoi in fasii, dar mai subtiri iar ardeiul cam in sferturi. Vinetele si dovlecelul le saram, apoi le tamponam cu un prosop de hartie.
3. Ungem tigaia cu o pensula de silicon, o incingem si punem legumele. Nu dureaza mult sa le prajiti asa. Din cand in cand, in timp ce le intoarceti de pe o parte pe alta, mai dati cu pensula cu ulei de masline peste ele, sa fie mai fragede. Puneti acum si praful de ierburi. Cand se inmoaie usor si au capatat dungulite de gratar, sunt numai bune! Morcoveii vor sta cel mai mult, la concurenta cu ardeiul. Vinetele mi se pare ca au stat cel mai putin. Pana cand terminati si carnea, tineti legumele la cald sub o folie de aluminiu si va fi perfect!
4. Cand am terminat cu legumele, trecem la chestiile serioase cum ar zice unii: zvarlim curcanul pe gratar, nu inainte de a mai da o tura cu pensula peste tigaie! In cateva minute e gata si fraged! Inainte de a-l intoarce de pe o parte pe alta, stropiti feliile cu zeama de limeta. Mie mi-au placut tare mult asa! Plus aroma lasata de la toate ierburile aromatice de dinainte…
5. Daca vreti sa faceti exces de harnicie, mai amestecati un iaurt gras cu o lingura de maioneza, sare si piper si bucurati-va de curcanul cu legume aromate la gratar!

Un comentariu: