marți, octombrie 25, 2011

44. Branzoiacele Sandei Marin pentru Renata :)


Daca nu as fi pus cuptorul la 200 de grade Celsius si as fi avut curaj sa le coc la 180-190 timp de 35-40 minute, as fi zis ca branzoiacele astea sunt cel bun mic dejun din ultima vreme! Aromate, pufoase si cu o Camelia incantata de mirosul bucatariei mele si o dieta ruinata de partea ei  :) Nici nu vad cum ar fi putut rezista unor asemenea pachetele de placere dulce vanilata… Din astea a facut si tata intr-o iarna cred, si am ramas cu gandul la ele, asa ca de asta le-am ales pentru reteta de desert a Sandei Marin. Am modificat usor proportiile ca am avut 5 pofticiosi la masa, asa ca am obtinut 12 branzoiace nu tocmai mititele, ca nu am eu nici dexteritatea necesara si nu era nici momentul sa coc doua ture. Grija mare, cresc la cuptor si au nevoie de spatiu intre ele; eu am folosit cea mai mare tava, de asta au intrat intr-o tura toate.

Pt 12 branzoaice generoase:

Aluat:
500 gr faina alba
1 pachet drojdie uscata sau un cub proaspata
4 lingurite zahar
1 praf sare
180 gr unt moale
250 ml lapte caldut

Umplutura:
400-500 gr branza proaspata de vaci
2 oua intregi
3 pliculete zahar vanilat
Coaja rasa de la o lamaie
3-4 linguri zahar, sau mai putin daca nu le vreti dulci; gustati umplutura si puneti zaharul dupa gust
2 linguri faina

In plus:
1 ou pt uns branzoaicele
Zahar pudra vanilat pentru branzoaice mai cochete

1. Incepem cu aluatul: daca folosim drojdie uscata, o amestecam inainte cu faina si o lasam sa se activeze 15 minute. Daca nu, dizolvam drojdia proaspata in laptele caldut cu zaharul si sarea. Framantam bine un aluat elastic din faina, unt moale, drojdia si laptele, apoi il lasam sa creasca acoperit, la loc ferit, cam 1-2 ore, pana creste bine de tot.
2. Pregatim umplutura: frecam bine branzica cu ouale, zaharul, vanilia si coaja de lamaie, apoi adaugam faina si omogenizam compozitia.
3. Cand aluatul si-a dublat volumul, intindem o foaie nu prea subtire, sa avem branzoiace pofoase. Taiem patrate cu latura cam de 10 cm, apoi aseza cate o lingura buna de umplutura si impreunam deasupra colturile branzoiacei. Le prindeti cat de bine puteti.
4. Batem oul, apoi ungem viitorul mic dejun cu o pensula si dam tava la cuptor, 190 grade, 35-40 minute.
5. Cand s-au racit minunatiile, pudram desertul cu zahar vanilat si speram sa ramana si pentru micul dejun… daca nu, inseamna ca au fost mai bune decat ne asteptam! Te pup, Renata!

Un comentariu:

  1. Nimeni nu mi-a mai „dedicat” ceva în maniera asta, așa că, sincere mulțumiri :) Nu știu dacă mama folosește rețeta Sandei Marin, dar la aspect și ale ei seamănă cu cele făcute de tine. Și ea le face măricele, să simți că mănânci :) Te pup și aștept cu interes următoarele rețete.

    RăspundețiȘtergere