luni, decembrie 19, 2011

52. Mere coapte norvegiene

 
Si daca tot am pus mai devreme cuptorul la munca ne-am gandit sa mai bifam o excursie, de data asta la extrema nordica, asa ca am incercat mere coapte in stil norvegian. De data asta au fost testate si de o alta burtica decat una din familia V, asa ca putem spune cu mana pe inima ca reteta nordicilor e mai mult decat delicioasa. Cam in acelasi fel le gatesc si eu, de obicei, cu mici diferente de nuanta, insa la fel de bune. Eu zic sa puneti lemne in soba (ori macar sa apasati butonul de power on) si sa va bucurati de un desert rapid si in caracterul perioadei.

Am avut 3 mere uriase pe care le-am umplut cu urmatoarele:

½ pachet unt moale
6 linguri nuca tocata, nu macinata
3 linguri stafide
2-3 linguri zahar
½ lingurita praf de scortisoara
½ lingurita praf de nucsoara
Un praf Condiment pt cafea si desert Kamis (l-am prezentat la ciocolata calda)
Un praf Caramel Kotanyi sau zahar vanilat

1. Spalam merele, le stergem, apoi le taiem un capac in zona coditei. Scobim cotorul si o parte din miez, ca sa facem loc umpluturii.
2. Cu o furculita amestecam untul moale cu nuca, zaharul, scortisoarele, nucsoara si stafidele. Umplem apoi cu varf merele pregatite.
3. Mai aplicam un praf de condimente peste merele umplute si pe suprafata palariilor, apoi le asezam pe cele din urma la locul lor.
4. Dam merele intr-o tava tapetata cu hartie de copt, cam o jumatate de ora la 190-195 grade Celsius, sau pana se patrund, inainte sa crape. Le savuram calde (sau reci), si eventual stropite cu o cana de glogg din vecini, asa, cat sa “condimentam” un pic mai mult seara…

Un comentariu: