sâmbătă, decembrie 03, 2011

Ciorbita cu mazare si paste


Intorsi de la un drum lung, ciorba asta mi-a stat in minte ceva zile bune! Buna mancare au austriecii, dar nicaieri nu vezi o ciorba mai buna ca la tine acasa, in stil romanesc, cu de toate pentru toti! Imi place genul asta de ciorba nu numai pentru ca e acrisoara si deci pe placul meu, dar mai ales pentru ca e colorata si aduce a toamna calda, mai de graba decat a vremea rece si posomorata de afara. A mers foarte rapid, de nici nu am apucat sa scriu despre locuri si oameni noi, din ultimele drumetii. Inca ma mai gandesc la un mod de a reproduce patiseria incercata in concediu, dar jur ca austriecii astia nu se lasa prea usor la capitolul destainuiri, asa ca, pana una-alta, ma delectez cu o ciorbita a la Cristina V, numai buna sa incalzeasca serile din Cluj, si poate si pe cele ale lui Calin din Snohomish :).

6 portii zdravene va ies din:

1 ceapa
2 morcovi
1 patrunjel
½ radacina telina
3 cartofi
1 cana mazare boabe
3 linguri paste pentru supa (de care gasiti, eu am avut niste spirale mici unguresti)
½ conserva rosii cubulete
2 cuburi pui
1 lingura sare
2 linguri otet de pe ardei iuti bulgaresti
Cam 2.5 litri apa

1. Curatam legumele, tocam ceapa marunt si rondele morcovii si patrunjelul. Taiem cubulete si telina si le punem pe toate la fiert.
2. Dupa ce supa a dat o unda, adaugam cubuletele de pui si asteptam pana cand morcoveii sunt aproape gata.
3. Adaugam acum rosiile din conserva, cartofii taiati cubulete, mazarea si pastele.
4. Mai fierbem toate astea la un loc cam inca 15 minute, sa fie bine fierti cartofiorii, apoi adaugam sarea si otetul de pe ardeii iuti. Grija la timpul de fierbere al pastelor. Ale mele aveau pe ambalaj 8-16 minute, de asta le-am pus o data cu cartofii si mazarea boabe.
5. Nu mai ramane decat sa savurati o portie zdravana si ziua parca e mai frumoasa acasa, la caldurica…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu