joi, ianuarie 19, 2012

Punch de portocale


Inca de cand am venit de la targul de Craciun din Viena mi-a fost pofta de o cana fierbinte de punch de portocale. Bautura asta nici nu stii cum e mai buna: fierbinte, direct de pe soba ori racorita la temperatura camerei dintr-un bol elegant de punch. Are origini indiene ca bautura, iar din Anglia s-a raspandit cu repeziciune in toata Europa, cam pe la 1630. Daca la inceput avea ca bautura de baza vinul sau vinarsul, acum punchul modern are la baza mai de graba romul de Jamaica. Noi am incercat varianta nemteasca, cea care are inca la baza vinul (alb sau rosu) si nu romul, si inca cea cu arome de iarna, asa cum l-am baut in fata primariei vieneze, in timp ce ne adanceam in marea de turisti.

Cam 4 pahare obtinem din:
 
1 cana apa
½ cana zahar
7 boabe de ienibahar
7 cuisoare
½ stick de scortisoara
¼ lingurita praf de ghimbir
1 portocala
2 cani vin alb dulce

1. Punem la fiert o cana de apa cu zaharul, cuisoarele, ienibaharul, scoartisoara, praful de ghimbir si coaja rasa in stil Ryan Gosling in Crazy, Stupid Love de la o jumatate de portocala (adica nu pe razatoare mica ci fasii lunguiete). Fierbem siropul 5 minute, apoi il luam de pe foc si ii punem capac, sa infuzam mirodeniile.
2. Cand siropul s-a racit, dupa vreo 15 minute, stoarcem sucul de la portocala si il adaugam in sirop.
3. Strecuram siropul pentru punch intr-o craticioara curata, adaugam 2 cani de vin si punem punchul obtinut la infierbantat (grija din nou sa nu fiarba ca e cu vin, doar sa devina fierbinte!). Il punem in cani ornate cu felii de portocale si scortisoara intreaga, ori il punem intr-un bol “fancy” si il servim cu ajutorul unui polonic excentric de sticla, dupa care asteptam sa-si faca aparitia Ryan, poate asa iese coaja rasa mai apetisanta…

Un comentariu:

  1. Cam ciudat, vin alb? Eu am baut punch in christkindlmarkt din vin rosu, si era foarte alcoolizat. Turbo

    RăspundețiȘtergere