luni, ianuarie 02, 2012

Tartine cu branza si masline verzi


 Asta e cu totul noua si deosebita de tot ce am mai facut. Stiu ca am ratat momentul postarii cu o saptamana cand poate o mai incerca cineva din avant culinar specific sarbatorilor de iarna, insa am speranta ca intr-o zi de plictiseala si din prea multa monotonie o sa vreti sa-i dati o sansa si tartinei mele cu branzica si masline. A iesit mai de graba o tartina umpluta cu un sufleu care la un moment dat ziceai ca nu se mai opreste din crescut, si inca nu reusesc sa vad combinatia chimica ce a avut rezultatul asta. Oricum, calde sau reci au fost minunata (asta daca nu sunteti amatori mai mult de tarte cu carne) si cu siguranta o sa le mai incerc si cu masline negre. Cristi zice ca ar fi fost mai de efect, insa eu am optat mai mult pentru diferenta de gust in favoarea celor verzi. Am folosit tava de briose (fara hartiute, doar unse compartimentele cu ulei), si am obtinut 12 tarte din urmatoarea combinatie:

1 aluat foietaj pentru placinta Linco
Putin ulei pentru uns tava de briose sau formele pentru tartine, daca vreti
250 g ricotta
200 g branza de burduf
1 ou
1 lingurita ierburi de Provence
1 cana masline verzi scurse si tocate
Un praf de piper
 

1. Ungem compartimentele pentru briose cu o pensula cu ulei.
2. Decupam discuri din aluatul decongelat, apoi le asezam in forme. Discurile trebuie sa fie mai mari in diametru decat forma de briosa, asta pentru a avea peretii ridicati pana la marginea formei.
3. Amestecam branzeturile cu oul, praful de piper, ierburile uscate si maslinele tocate, apoi umplem tartinele pana sus.
4. Dam tava la cuptorul preincalzit la 220 de grade Celsius cam 35 de minute, maxim 40, pana cand tartele devin rumene. Le scoatem abia cand s-au racit si le savuram cu un pahar de vin si niste invitati la masa…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu