duminică, februarie 26, 2012

Gulii umplute cu carne de porc


 
Zilele trecute am facut recensamantul in frigider si congelator, lucru care a dus la doua retete de moment excelente, zicem noi si Cami, cea care s-a declarat foarte incantana de prima, cea care combina guliile si carnea de porc. Am avut in total un kilogram de pulpa de porc tocata din care am facut pe de o parte umplutura pentru gulii si sos pentru niste tagliatelle Panzani (mai astea chiar nu se lipesc :)!), un fel de mancare mai delicios decat cealalt. Am fost foarte incantata de combinatiile mele, asa ca am hotarat sa le facem cunoscute. Dintr-o jumatate de kilogram de carne tocata va ies cu siguranta 8 gulii potrivite. Eu am facut alta miscare: am umplut doar 4, iar restul de umplutura am transformat-o intr-un soi de terina la cuptor, niveland amestecul usor imbunatatit cu bulion intr-o cratita si stropindu-l cu vreo doua linguri de ulei de masline. A stat semi-terina mea impreuna cu tava de gulii cam o ora si zece minute dupa care ne-am batut cu Cami de la ea, asa incat Cristi al nostru s-a delectat doar cu guliile. Eu zic ca aroma mancarii a venit de la ardeiul gras si oregano, insa ei au votat intreaga combinatie.

Pentru 8 gulii, deci:

500 g pulpa de porc tocata
1 ceapa mare
Vreo 3 linguri de ulei pentru calit carnea
O cana pulpa de la guliile scobite, tocata
1 ardei gras rosu
2 fire ceapa verde
1 lingura sare
Piper negru
1 cescuta de orez
1 lingurita cu varf oregano
1 lingurita buna de boia
1 legatura mica de patrunjel verde
1 oua crud
4 linguri parmezan ras
1 cana bulion plus ulei si o cana de apa pentru stropit guliile in tava


1. Punem la calit o ceapa tocata si carnea de porc, in ulei suficient cat sa nu se arda oala. Prajim toate astea pana devin rumene, si carnea e facuta. Sare si piper adaugam acum, pana le calim. Nu e nevoie sa punem apa.
2. Scobim intre timp guliile, dupa ce le-am curatat si le-am asigurat o baza plata. Secretul e sa scobiti cat de bine gulia, sa ii ramana peretii cat mai subtiri. Daca nu aveti curaj sa va aventurati prea tare in miezul problemei, va asigur ca nu se va inmuia la cuptor nici intr-o ora si jumatate si riscati sa ardeti umplutura deasupra. Asta a fost gresala mea la prima incercare, asa ca, dati-i bataie si scobiti gulia cu grija mare, cat sa nu fisurat peretii si baza.
3. Punem la fiert cam 10 minute orezul in multa apa cu sare, apoi il scurgem si dam la o parte.
4. Pastram cam 1 cana din pulpa scobita de la gulii si o maruntim. Tocam ardeiul gras, la fel si ceapa verde si patrunjelul.
5. Cand carnea e facuta (cat de cat, nu de tot ca oricum mai sta la cuptor), amestecam toate ingredientele: carnea, legumele tocate, orezul scurs bine si restul de condimente, oul batut si parmezanul, apoi cu o lingurita umplem toate guliile. Daca vreti sa faceti mai putine, adaugati 1 cana de bulion la amestecul de carne, mai caliti totul cam 10 minute, apoi intr-o cratita unsa cu ulei asezati si nivelati soiul asta de pilaf. Stropiti-l cu putin ulei si coaceti-l cam 1 ora buna, 1 ora si un sfert. Va iesi o grozavie!
6. Asezam intr-o tava unsa cu ulei guliile umplute cu varf, apoi le stropim cu o cana de bulion, cu putin ulei pe fiecare, apoi mai adaugam cam o cana-doua de apa in tava si dam totul la cuptor cam 1 ora si 10 minute, la 185-190 grade Celsius. Noi am stropit farfuriile cu sosul de rosii din tava iar Cristi a plusat si cu smanatanica. Pofta sa aveti!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu