duminică, februarie 26, 2012

Tagliatelle cu sos de carne si mazare

 
Reteta asta eu o fac de multa vreme, iar ideea ei de baza o am de la o buna prietena din Camin, Dana, nasa nasei mele. A prins miscare in Italia si imi spunea ca e cel mai usor sos pentru paste si care ei ii placea mult la vremea cand povesteam de locuri insorite si vremuri bune. Nu am mai mancat de mult paste cu un asemenea sos, asa ca punga aia de carne tocata ne-a dat prilejul unei mese grozave de weekend. Cu siguranta aveti cam tot ce va trebuie asa ca e usor de facut si merita. Noi de data asta nu am folosit spaghetti ca de obicei ci am ales tagliatelle de la Panzani si bine am facut! Lasate al dente sunt o minune de mancare si un pachet satura 4 oameni. Urmatoarea punga e rezervata pastelor cu nuca macinata si zahar, in amintirea lascutelor din copilarie…

Pentru 4 portii aveti nevoie de:

500 g pulpa de porc tocata
1 ceapa alba
1 lingura sare
1 cana mazare verde congelata
1 1/2 cana bulion
Piper
2 lingurite maghiran
3 linguri ketchup dulce
3 linguri pasta de ardei
1 cana apa
1 lingurita zahar
500 g tagliatelle fierte in multa apa cu sare cam 12 minute
Parmezan ras in farfurii, peste sos

1. Tocam ceapa marunt, apoi o calim impreuna cu carnea in cateva linguri de ulei, pana cand carnea isi schimba culoarea si se rumeneste usor. Saram si piperam, apoi adaugam mazarea congelata.
2. Mai calim vreo 5 minute amestecul, apoi adaugam apa, bulion, pasta de ardei si restul de condimente. Sosul mai fierbe vreo 20 de minute pana cand carnea a facuta bine si mazarea patrunsa.
3. Intre timp, fierbem pastele in multa apa cu sare, apoi le scurgem si asezam frumos in farfurii. Punem sosul deasupra, apoi presaram cascaval ras ori parmezan si umplem burticile aproape pana la refuz, sa mai lasam loc si pentru un desert! Chiar simplu, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu