luni, iulie 08, 2013

Briose cu visine si cirese


BB doarme asa ca am trecut urgent la treaba, adica la postat o reteta incercata si promisa data trecuta in compania ultimelor productii de dulceata. Am umplut iar raftul congelatorului destinat cireselor, visinelor si altor bunatati stacojii, asa ca din ce a ramas ne-am simtit mai mult decat obligati sa incercam si o prajiturica. Si ca sa fim toti multumiti, ne-am gandit sa fie mai multe prajiturici, asa ca am dat jos de pe dulap tava pentru briose de data asta. Ca mai tot timpul, ne-au iesit doua serii, adica 24 de bucatele dulci pe care le-am stropit din belsug cu bunatate de dulceata de cirese, asta daca tot era proaspata si calduta. Nu ne-a luat mult timp sa incropim aluatul si de data asta am incercat urmatoarea combinatie de ingrediente:

200 g unt moale
2 cani zahar
2 pliculete de zahar vanilat
125 ml iaurt cu cirese (1 cutie)
280 ml iaurt activia (2 cutii)
3 oua
1 pliculet praf de copt + ½ lingurita
Coaja de la o lamaie
2 ½ cani faina
1 cana pesmet
1 cana cierese si 1 cana visine fara samburi

1. Ca la orice briose, pentru inceput am frecat bine untul moale cu zaharul si vanilia, apoi am adaugat coaja de lamaie.
2. Pe rand, am inglobat cate un ou. Trei de toate.
3. Separat, am amestecat faina, pesmetul si praful de copt.
4. Am alternat apoi iaurtul si amestecul uscat, ultima tura fiind una de ingrediente uscate.
5. La final au venit fructele usor stoarse de zeama.
6. Am portionat frumos compozitia in tava de briose in hartiute speciale si am copt cate o transa la 190 de grade Celsius cam 35 de minute. Rezultatul a fost tare pe placul nostru, s-a asortat perfect cu ultima noastra dulceata, plus cu ceasca de cafea din dimineata urmatoare. Acum ne pregatim sa vedem ce bautura mai mixam, ca iar ne da un nou venit tarcoale :)!



3 comentarii:

  1. Doamne, cum arată! Mă înnebunești, Cristina, cu toate brioșele, dulcețurile, prăjiturile pe bază de vișine sau cireșe. :)S-ar putea să fi descoperit care sunt fructele mele preferate. :)) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Renata esti mereu o scumpa. Merci mult de aprecieri. Te pup si sper sa mai vin cu vreo idee dulce :)

      Ștergere