joi, septembrie 05, 2013

Prajitura cu nectarine


In mod normal am observat ca am o tendinta spre a complica lucrurile. Asa se intampla mai mereu si cu titlurile mele, insa de data asta m-am gandit ca “simplu” ar trebui sa starneasca oricum un minim de interes. Nu de alta, dar esenta e un fel delicios de prajitura, cu toate ca ma laud aici singura. Am una din cele mai reusite combinatii ale mele de prajituri rapide pe care musai am zis ca trebuie sa o fac cunoscuta. E total opusul pandispanelor mele; e o prajitura densa, deloc seaca si plina de aroma. Am facut-o deja de mai multe ori si pot spune ca nu a dezamagit nici un grup de fete prin fata caruia a trecut. Am incercat-o numai cu nectarine (oi fi dezvoltat eu o noua obsesie…) insa sunt convinsa ca sezonul prunelor ii va aduce un plus de gust si mai ales culoare. Pe maine sper sa aduc ceva si mai interesant insa, o tarta croata cu traditie si smochine proaspete, asta ca sa imi mai amintesc si eu de un concediu si o tematica ce mi-am impus-o acu vreo doi-trei ani.

Pana una-alta, pregatim o minunata prajitura cu nectarine din urmatoarele:

200 g unt
2 cani zahar alb
4 oua
2 lingurite esenta de vanilie
1 lingurita praf de coaja de portocale sau seminte de coriandru proaspat macinate
1 pliculet praf de copt
150 ml lapte
1 iaurt mic (140 g)
3 ½ cani faina
3-4 necatrine feliate
Inca 2 linguri de zahar
1 lingurita five spice (ori scortisoara daca vreti)


1. Frecam bine de tot untul cu zaharul, vanilia si praful de coaja de portocale, dupa care inglobam pe rand cate un ou intreg.
2. Faina o amestecam cu praful de copt si o impartim in trei transe, prima adaugand-o peste compozitia de unt si oua.
3. Adaugam laptele, apoi iar faina, iaurtul si iar ultima portie de faina alba.
4. Nectarinele feliate le “masam” frumos cu 2 linguri de zahar si 1 lingurita de five spice.
5. Aranjam frumos aluatul in tava, apoi asezam nectarinele condimentate in ce model ne vine nou, in speranta ca vor atrage amatorii de prajituri cu fructe. Coacem apoi prajitura cam 45 de minute la 180-190 de grade Celsius. Mai invitam niste prietene bune la o poveste, punem tara la cale apoi ne intrebam unde a disparut prajitura cu nectarine stropita cu putin sirop de artar…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu