joi, martie 31, 2011

4. LEFFE – BRUNE

Ahhh… preferata mea!...

Beer brewed carefully, to be consumed with care


Bere belgiana autentica manastireasca, asa cum ne spune eticheta.

Spuneam inainte ca cea mai buna bere pe care am baut-o vreodata era cea de 9% vol. Ei bine, nu stiu cand voi mai primi una din sticlutele acelea mici si savuroase (lucrurile bune din cate stiu vin in portii mici…), insa pana la urmatoarea raman in continuare la parerea ca cea mai buna bere de pe aici (pentru mine, nu in mod general) e cea bruna de la Leffe.

Un 6.5% vol. in sticlute de 33 cl., destul de scumpe, dar mai mult decat accesibile. O berere amaruie, ca doar de asta e bruna, cu un gust care persista minute in sir, dar la care parca nu poti renunta. Trebuie clar sa vezi paharul terminat si parca inca ar mai merge una… Parca obsedanta aroma de caramel, zahar ars, zic eu, tine sa fie subliniata de o aciditate medie, as zice eu fata de alte beri pe care le-am mai incercat. “Sparkling” e clar o definitie pentru paharul spumos. Deci turnati cu grija, ca de nu da pe afara. Simti clar pe limba balonasele de gaz, dar de data asta parca nu sunt deranjante. nu sunt aceleasi ca la o bere ieftina, ci unele incantatoare pe care abia astepti sa le incerci la o noua inghititura.

Cu adevarat racoritoare. Am deschis-o la temeratura camerei si totusi “fumega”. Asta nu vezi la toate berile. Merge excelent dupa o mancare mai grasa, dar si mai bine langa un pahar de vorba. Am uitat sa spun de culoare: rosu rubiniu intens si clar pusa la lumina, dar aduce si cu un ness bine facut. Ingrediente simple: apa, malt, hamei.

Nu imi vine sac red cate variante au. As fi curioasa de cea Ruby, pe care la noi nu cred ca o vom gasi. Ca un plus, site-ul e perfect. O combinatie de food si beer, ce poate fi mai potrivit. Deci clar nu se bea pe stomacul gol :)). Foarte tare ideea lor, imi plac oamenii astia, pe gustul meu!

http://www.leffe.com/en/what-food-pairing

2 comentarii:

  1. Deja a 4-a bere?
    What is going on over there? Cristi cred ca e super happy :)
    WEIHENSTEPHANER rocks!

    RăspundețiȘtergere
  2. Caline, credeam ca Bud Light se bea acolo...

    RăspundețiȘtergere