marți, mai 31, 2011

25. Salata de peste din racoroasa Norvegie

Salata asta de peste se face in mod normal cu cod sau halibut, fiert si racit. Eu nu sunt fana codului nostru congelat (mai mult gheata decat peste) asa ca am incercat reteta lor traditionala de salata de peste cu o conserva de ton bucati. Ce am gresit noi (nu ca ar fi fost o tragedie), e ca am folosit o conserva de ton cu chili si in consecinta ne-a cam luat gura foc. Cu toate astea, am hotarat ca reteta lor e grozava si o vom repeta ori de cate ori vom avea ocazia sa gatim cu conserve de peste. Cat despre Norvegia, ramane inca un vis frumos si racoros, speram poate la pensionare cand ne vom fi saturat cu totul de caldurile verilor Europei de Sud.

Revenind la salata norvegiana de peste, noi am fost trei la masa si ne-am saturat cu totii din ingredientele urmatoare:

½ capatana salata
½ castravete Fabio sau 2 rosii, ce aveti in casa
2 fire ceapa verde
1 conserva ton bucati in ulei
2 oua fierte
½ ardei rosu (prima jumatate s-a consumat la tocanita de mazare din Bosnia)
Sare, piper
4 lingurite hrean in otet
2-3 linguri smantana grasa

1. Spalam bine si taiem fasii salata verde. O punem intr-un bol si rasturnam peste ea conserva de ton bucati.
2. Fierbem doua oua tari, le curatam de coaja si apoi le tocam.
3. Taiem castravetele felii, tocam ceapa verde si ardeiul rosu, apoi le punem peste restul ingredientelor.
4. Preparam sosul, amestecand hreanul in otel cu smantana, sarea si piperul. Turnam sosul obtinut peste salata, o amestecam cu grija sa nu zdrobim ingredientele, si gata! Daca aveti si crutoane sau paine prajita, va fi nemaipomenita! E usoara, condimentata totusi si iute putin de la hrean insa va da o doza buna de energie! Au as mai fi mancat vreo 2 portii…

2 comentarii:

  1. de regula nu agreez tonul, dar am sa incerc salata asta cat de curand!

    RăspundețiȘtergere
  2. inearca si cu ton in apa, nu in ulei. poate asa iti place mai mult. noi am incercat si cu ton in ulei iute si a fost grozav.

    RăspundețiȘtergere