vineri, mai 06, 2011

Ciorba de tarhon

Ah… supica asta imi merge la suflet! E una din preferatele mele si ale prietenei mele, Camelia. Dupa ce a mancat la mama, au si plantat in gradina o tufa de la care sper sa ma alimentez si eu candva! Cu dovlecei si rosii sunt mereu cadorisita in fiecare vara, asa ca sperante sunt! E o “zeama” numai buna in verile calduroase. Nu trebuie incalzita prea tare, si parca te racoreste cu parfumul tarhonului. Atentie mare, insa! Tarhonul e o planta aromata ce trebuie folosita cu masura. E foarte usor sa strici o mancare adaugand prea multe crengute! Ciorbita asta de tarhon merge cel mai bine pe o bucata de pulpa de purcel, dar eu pot spune ca am avut succes si cu un piept de pui. Alegerea deci va apartine, in privinta carnitei folosite. 
 

Avem nevoie cam asa:

300 g pulpa de porc, sau un piept de pui
2-2.5 litri apa
1 lingura buna de vegeta
2 linguri otet
4 crengute de tarhon proaspat (daca nu de la piata, sigur gasiti la orice ora in hypermarketuri)
1 cescuta mica de orez
1 ou
1 smantana mare, grasa

1. Spalam bine carnea si o taiem cubulete. Folosim si grasimea, nu trebuie sa o eliminam. Oricum, alt fel de grasimi nu folosim la reteta asta. Punem carnea in apa rece la fiert, foc potrivit.
2. Dupa ce am spumuit ciorba, dupa primele clocote, putem adauga lingura de vegeta.
3. Cand carnea e aproape fiarta, adaugam orezul, otetul, si tarhonul tocat marunt.
4. Cand carnea si orezul s-au fiert putem adauga si albusul de ou, neaparat dupa ce am pus otetul, nu inainte.
5. Cand totul e gata, intr-un bol omogenizam bine un galbenus cu o smantana grasa, aceeasi metoda ca pentru ciorba de salata verde. O dizolvam cu un polonic de zeama fierbinte din oala, stingem focul si adaugam compozitia peste ciorba, amestecand usor. Ce aroma!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu