duminică, mai 22, 2011

GEWURZTRAMINER – Tarnave, Statiunea de Cercetare Blaj

Zilele trecute ne-am facut putin curaj si am demarat pe o ploaie crunta spre Expo Transilvania, sa luam si noi parte, la fel ca si anul trecut, la minunata Agraria. Pe vremea aia, nu stiu cum se face, dar am ajuns acasa cu plasa plina: cas proaspat de oaie, miere naturala, slaninuta si altele. Acu’ nu am ajuns acasa decat cu 2 sticle (suna jalnic) dar continutul lor a meritat alergatura prin ploaia rece… de mai!

Am descoperit ceva foarte interesant la targul asta si va recomand sa mergeti de cate ori aveti ocazia. Nu numai ca dati peste cate un producator ce tine la reteta bunicii, dar copiii (din voi cel putin) se vor bucura de “ferma” pusa pe picioare in plin Cluj-Napoca. Iar deviez!... important, dupa cum spuneam e faptul ca am descoperit oameni care mai fac treaba si pe la noi, asta in cadrul unei statiuni de cercetare, mai nou raritate in tarisoara noastra scumpa.

http://www.scvblaj.ro/galerie-foto/

Statiune de Cercetare si Dezvoltare pentru Viticultura si Vinificatie Blaj a adus mai multe feluri de vin la vanzare in cadrul targului. Le gasiti si voi daca studiati putin site-ul. Noi am luat doua sticle diferite. Primul dop de pluta a parasit un Gewurztraminer sec de exceptie. Vinul asta ne-a incalzit dupa-amiaza si mai ales a ajutat niste snitele sa isi faca loc in burticile flamande, asta dupa un shopping mai aparte.

E un sec destul de tare, de 12%. Doamna ne-a mai explicat una-alta, de 10 grame zahar si ar mai fi spus ea multe, asta daca multimea instalata la coada in fata standului i-ar fi dat ocazia. Vinul e destul de acid, insa aromat, parca aduce a miere. Il recomandam cu caldura, la incredibilul pret de 11 lei (asta la targ; in magazine nu cred ca am remarcat existenta lui). Inca regretam ca nu am luat din toate cele 4 sortimente aduse de oamenii de bine din Blaj. Mai avem in schimb pentru continuare, un Sauvignon Blanc ce promite o seara la fel de placuta…

Un comentariu:

  1. buna ziua, as dori sa cumpar acest vin, sunt din Bucuresti, cum procedez? multumesc

    RăspundețiȘtergere