vineri, iunie 10, 2011

Salata de capsuni, pepene galben si frunze de lamaita

 
Din cate am inteles, cineva e pus pe fapte mari in bucatarie zilele astea: am o banuiala ca cineva are de gand sa prepare o dulceata de capsuni sau macar un siropel pentru clatitele din iarna viitoare. Ca atare, pluses cu o idee pentru “inculpati”, in caz ca le raman ceva fructe proaspete dupa un efort serios. Nu de alta, dar daca tot e plin sezon de capsuni iar gradina mea din balcon are acum si lamaita, trebuia sa facem ceva cu toate minunile astea varatice. Din cantitatile mele va ies 4 cupe mari:

½ kg capsuni
½ pepene galben = 500 g
2 ½ linguri zahar brun
½ lingura rom (eu zic ca mergea si o lingura intreaga)
200 ml frisca
4 varfuri de fir de lamaita

1. Spalam bine capsunii sub jet de apa rece. Ii taiem apoi in sferturi si ii asezam intr-un vas.
2. Curatam pepenele de coaja, il taiem felii, apoi cubulete.
3. Spalam lamaita si o tocam marunt.
4. Batem frisca, grija sa nu o batem prea tare. Daca e intarita isi pierde oricum din calitati si in plus e greu de pus in cupe. Aici ne trebuie o spuma usoara si pufoasa.
5. Capsunii ii amestecam usor cu zaharul brun si romul. Sunt primii care ajung in cupe, deoarece lasa zeama si daca ar fi cu un strat mai sus ar cam colora salata.
6. Peste, presaram lamaita, apoi asezam frumos un strat de frisca, unul de pepene, si in final restul de frisca. O decoram frumos cu frunzulite tocate de lamaita si cateva intregi, asa, de efect vizual  si vesel. Pofta sa aveti!

2 comentarii:

  1. CE BINE ARATA, MERG SA FAC ACUMA ACAS , CA AM CAPSUNI CAT DORESC SI PEPENE GALBEN!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Musai asteptam impresii! Sper ca a fost o idee buna de desert! Pofta!

      Ștergere