miercuri, august 03, 2011

Ravioli cu bacon, praz si sos alb


 
Slautare! Am facut una din retetele mele preferate, substitut al macaroanelor cu branza obisnuite. E o reteta ce merge foarte repede in termeni de stat in caldura langa aragaz, e mai gustoasa decat macaroanele simple si cu o aroma de bacon careia nu ai cum sa-i rezisti. Nu imi amintesc cand am facut prima data reteta asta, insa stiu ca un vin alb a fost atunci demential langa cina asta. Din ce va scriu aici o sa puteti satura doua cupluri sau 4 prieteni buni veniti in vizita, asa ca ar fi bine sa va puneti pe treaba! As mai putea sa va vorbesc azi de nunti din Maramures, obiceiuri si peisaje de neuitat (exceptand padurile taiate…) sau despre muntii din Italia de care mi-am amintit in drum spre Moisei, dar las detaliile astea pentru niste retete din zonele respective pe care ma pregatesc sa le gatesc cat de curand. Mai pot sa spun ca am gasit o reteta minunata de tort de ciocolata, Dobos mai exact, ca sunt datoare de ceva vreme cu el, insa am facut greseala asa il taiem inainte sa fi stat suficient la frigider si fotografiile nu ma ajuta deloc in a convinge cititorii cum ca reteta e grozava, chiar daca initial ni s-a parut cam dulce. Am ajuns la concluzia ca a doua zi era nemaipomenit asa ca vom mai face probabil o proba, si abia apoi vom posta reteta. Pana atunci insa, gatim semi-light, paste Ravioli.

Ingrediente:

1 pachet Ravioli cu branza Monte Banato
1 fir praz (sau 2-3 fire de ceapa verde)
8 felii bacon (sau 200 g kaiser)
½ pachet branza de burduf Raraul (asta am descoperit ca ne place cel mai mult), cam 150-200 g
1 smantana dulce pentru gatit, 200 g
Piper
2 linguri ulei de masline
3 linguri parmezan ras
1 ramurica de lavanda

1.  Punem Ravioli la fiert in multa apa cu sare, conform instructiunilor de pe ambalaj, cam 15 minute.
2. Curatam prazul si il taiem rondele, iar baconul fasii. Punem cele doua ingrediente  la calit in uleiul de masline, pana se inmoaie prazul. Cand dunt gata, adaugam lavanda tocata marunt.
3. Cand totul e prajit suficient, punem smantana in cratita, apoi branza de burduf, si amestecam sa nu se prinda, cam cat da sosul un clocot, sa se topeasca branza.
4. Mai punem apoi piper si parmezan ras, amestecam bine si zvarlim in oala pastele fierte si scurse bine de apa. Le amestecam cu sosul si facem ravagii cu ele in timp ce cugetam la o dieta ruinata…
 
Varianta cu ceapa verde si kaiser, fara lavanda

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu