marți, ianuarie 24, 2012

Spuma de gris cu afine

 
Desertul asta a avut la baza pofta de mousse-ul care am auzit ca s-ar fi strecurat in ultima vreme in vitrina cu deserturi de la Opera, restaurantul ce ne asigura de ceva vreme supica zilnica la munca. Am auzit ca ar fi o chestie delicioasa, spumoasa cu mascarpone, dar pe care nu am apucat inca sa o degust. Asa ca, ispitita fiind de descrierea desertului facuta de Rada si evident constatand lipsa cremei de mascarpone din “vitrina” mea de acasa, am trecut la fapte, inlocuind esentialul cu o baza de lapte, insa cu gris. Am comparat desertul meu cu unul danez prezentat la Craciun de noi, si am ajuns la concluzia ca oricare din cele doua ne poate innebuni. Uite cam ce ne-a iesit:

Pentru 3 cupe de desert (desi le-am dat gata doar doi):

1 cana lapte
2 linguri zahar
1 lingurita esenta de vanilie
½ cana gris
200 ml frisca vegetala de data asta
Afine congelate (cam 9 linguri – 3 de portie)

1. Punem la fiert laptele cu zaharul, vanilia si grisul. O sa fiarba rapid, amestecati in continuu, iar la primul clocot serios, cand budinca e consistenta deja, o luam de pe foc. Trebuie sa continuati sa o amestecati tinand vasul in apa rece, pana se raceste, insa nu de tot.
2. Bateti frisca rapid, nu foarte tare, apoi adaugati jumatate in cratita cu grisul fiert si apoi racit, amestecand pana devine o crema elastica, pufoasa. Abia apoi adaugati restul de frisca, amestecand cu miscari ample, cat sa o inglobati si sa obtineti o spuma de gris.
3. Adaugati cam 3 linguri de afine in crema si inglobatile si pe acestea, apoi cate o lingura in fiecare cupa si impartiti desertul peste fructe. Eu le-am pus semicongelate, scurse de zeama.
4. In final incalziti cam 3-4 linguri de afine 2 minute in cuptorul cu microunde, cat sa fiarba, apoi amestecati-le cu 1 lingura buna de zahar. Stropiti desertul ce siropul cu fructe, si cam asta e spuma de gris cu afine. Noua chiar ne-a placut, avand o textura ciudata, cremoasa si tipica pentru gris in acelasi timp. Cam asta am facut bun azi… poate maine incercam ceva mai serios :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu