sâmbătă, martie 31, 2012

Supa crema de morcovi

 
Revenim cu o bunatate de supica portocaliu-aurie, numai buna sa fie adusa pe masa de Iepuas. Am studiat mai multe variante ce au aparut in revista mea – “manual”, adica Ioana – Secretele bucatariei, si am ajuns in final la o combinatie de ingrediente perfecta pentru gustul nostru. Am facut doar 4 portii potrivite, cu ceva emotii, avand in vedere ca mancarurile prea aromate si condimentate nu sunt chiar pe placul jumatatii familiei noastre. Singurul defect pe care Cristi l-a gasit, spre surprinderea mea, a fost cantitatea pe care am facut-o :), asa ca marita incercata, daca sunteti amatori de supe-creme. Pentru noi a devenit una din cremele preferate!

4 farfurii delicioase va ies din:

4 morcovi mari
1 ceapa
3 cartofi mici (eu asa am avut)
2-3 linguri de ulei
Sucul de la o portocala mare
2 lingurite zahar (optional)
1 lingura vegeta
½ lingura sare
1 l apa
½ lingurita praf de ghimbir
2 lingurite rase seminte de coriandru proaspat macinate

1. Curatam si tocam marunt o ceapa, apoi o punem la calit in ulei, pana devine translucida.
2. Curatam si dam pe razatoarea marea morcovii, apoi ii adaugam peste ceapa calita, si ii lasam pana se inmoaie si pe acestia la calit.
3. Curatam si taiem cubulete cartofii, iar cand morcovii sunt inmuiati ii punem si pe acestia la calit cam 5 minute. In ultimul minut adaugam ghimbirul si coriandrul, apoi sucul de portocala si apa. Mai punem vegeta si sare, apoi lasam sa fiarba supica vreo 20 de minute pana cand sunt facute toate legumele.
4. Cand toate legumele s-au fiert, luam supa de pe foc, o strecuram pastrand zeama, apoi, cand sunt racite, pasam legumele cu blenderul, adaugand cate un polonic de supa. In final o sa avem nevoie de toata zeama in care au fiert legumele. Dupa ce am pasat supa, o mai dam la foc sa dea un clocot, apoi o servim cu crutoane rumenite in cuptor ori cu paine simpla prajita ori felii de bagheta. O grozavie de supa dulce-acrisoara, eleganta, in ton cu Sarbatorile Pascale…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu